سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی های اسلامی

معرفی (انجیل برنابا)

 

خداوند خود را از نظر پنهان داشت و فرشته میکائیل آنها را از بهشت بیرون راند. هنگامی که آدم برمی‌گشت، متوجه شد بالای دروازه بهشت نوشته شده است:« لااله الا الله، محمدٌ رسولُ الله». (انجیل برنابا فصل چهل و یکم )

در قرن شانزدهم میلادی در ایتالیا انجیلی کشف شد که به «برنابا»ی مقدس منسوب بود؛ انجیل برنابا از آن دسته اناجیلی است که در جریان انجیل سوزی کلیساهای مسیحی از مجموعه انجیل‌های معتبر حذف و داشتن و استفاده از آن ممنوع شده بود. آخرین گزارش‌ها از وجود آن هم، مربوط به نسخه‌ای می‌شد که در سال 383 میلادی در کتابخانه شخصی پاپ دیده شده بود.

نکاتی که در این نسخه از انجیل موجود است آن را از دیگر نسخه‌های کتاب مقدس ممتاز کرده و البته شاید همین امتیازات بوده است که سبب مهجور ماندن و البته نابود شدن نسخه‌های آن توسط نظام کلیسایی در سده‌های گذشته شده است. این نکات که غیر از تضادش با عقاید مسیحیت پولوسی شباهت‌های فراوانی به عقاید اسلامی دارد در مهم‌ترین بخش‌های آن به موارد ذیل مربوط می‌شود:

1-مسیح (ع) پسر خدا نیست 

2 - مسیح(ع) مصلوب نشده است؛

3- ملغا نشدن شریعت به شکل پولسی؛

4- پیشگویی ظهور پیامبر اسلام(ص)؛ که به این موارد باید پیشگویی هایی که این کتاب درباره آخر الزمان و ظهور حضرت حجت (عج) دارد اضافه کرد.

در نقلی که از مرحوم آیت الله بهجت در مقدمه ترجمه انجیل برنابا آمده به این شباهت‌ها با عقاید اسلامی اشاره شده است ایشان در باره این نسخه از انجیل گفته‌ است: «انجیل برنابا با اناجیل اربعه مخالف است. جهات عجیبه و شواهد صدقی در آن است که خدا می‌داند چقدر به اسلام نزدیک است از جمله تحریم لحم خنزیر...» علاوه بر این در باب 43، آیات 25 و 31 نسخه برنابا آمده است: « وقتی یسوع (عیسی) فرمود: وقتی که رسول‌الله بیاید پس از نسل که خواهد بود؟ شاگردان جواب دادند: از داوود... تصدیق کنید مرا؛ زیرا به شما راست می‌گویم به درستی که عهد بسته شده است با اسماعیل، نه با اسحاق«

 

منبع/مشرق